Frukologi tillsammans med Arla

En av de första kunderna jag började arbeta med på Gullers Grupp var Arla. En drömkund på många sätt. Dels på grund av sin storlek och dels på grund av en lång tradition av bra kampanjer i bagaget.

Uppdraget var enkelt och komplext på samma gång: Få fler unga att äta frukost och må bättre.

Att många unga inte äter frukost och därför presterar sämre i skolan är ett allvarligt problem. Samtidigt blir unga varje dag överrösta med pekpinnar om hur de bör leva.

Därför var det viktigt att hitta ett sätt att engagera ungdomarna på deras egna premisser. Se filmen om hur vi tog oss ann problemet.

Arla Casefilm – Frukologi from Gullers Grupp on Vimeo.

/Johan Larsson

Annonser
Det här inlägget postades i #blogg100, Digitalt, kommunikationseffekt, Kreativitet, Mätningar, Sociala medier, Video. Bokmärk permalänken.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s