Den typiska kunden

Som receptionist på Gullers Grupp möter jag varje dag många nya – och gamla – kunder. Det är utan tvekan det som är det allra roligaste med mitt jobb. Jag har vid det här laget blivit expert på att lista ut vilken typ av kund det är som kommer in genom dörren. Nya, gamla, rutinerade, orutinerade. Det kan avslöjas genom små, men ack så viktiga detaljer.

Första steget in i receptionen till exempel. En gammal kund tar oftast med sig jackan in i konferensrummet istället för att hänga av sig den utanför. Dricker oftast endast kaffe, och skippar fikat. Vet vad de vill ha. Vet vad de är där för. Det är som att släppa in en gammal barndomsvän. Alltid lika trevligt.

Mötet med ett nytt, obekant ansikte är minst lika spännande. Jag ser oftast förväntan och ibland en liten, liten uns av tillbakadragenhet. Bejakar situationen helt enkelt. Och det är ju en självklarhet när man kommer till ett helt nytt ställe med eventuella möjligheter.

Det är det här som gör det så roligt att släppa in dessa människor hos oss. Alla olika personligheter och möten. Och för att svara på min rubrik så finns inte den typiska kunden hos Gullers Grupp. Alla är olika och det är just det som är så spännande.

/Isabella Ramberg

Annonser
Det här inlägget postades i #blogg100, kommunikationseffekt. Bokmärk permalänken.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s