Söndagshumor om den kreativa medelklassen

Vi 80-talister är alla mycket mer än våra yrke. Alla är även DJ:s, musiker, konstnärer, bloggare, fotografer etc. Mångsysslare är ledordet när etiketterna blir längre.

Vi är även målgruppen för mycket kommunikation. Vi har blivit en köpstark målgrupp som konsumerar för att visa vår identitet. Vi exponeras för reklam om den senaste kameran som får oss att fota som proffsen, eller senaste svenska bilen som förstår vårt kreativa liv. En kreativ och fri livsstil kommer på köpet.

Just denna kreativa medelklass utgör ett fantastiskt material att göra parodi på.

En som ofta träffar väldigt rätt är debattörer och serietecknaren Nanna Johansson. Hon har gjort ett test som visar om du ingår i den kreativa medelklassen baserat på bilder från annonser som säljer just denna livsstil.

Prova det icke-interaktiva-testet.

/Johan Larsson

Det här inlägget postades i #blogg100, Digitalt, Humor, Kreativitet. Bokmärk permalänken.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s