Ny kampanj från Sveriges Apoteksförening

70 procent av svenskarna anser att det vore bra om det gick att få enklare vård på apotek. Sveriges apotek, med 9 000 apoteksmedarbetare som är experter på läkemedel och egenvård, skulle kunna ta en större roll i vårdkedjan och därigenom minska trycket på framförallt primärvården.

Tillsammans med Sveriges Apoteksföreningen har vi på Gullers Grupp skapat en kampanj med ett Facebook-test och tre filmer, för att utveckla apotekens roll i vårdkedjan och för att lyfta fram och bättre ta till vara den kompetens som finns hos apotekspersonalen.

”Din vän i nöden” analyserar din Facebook-interaktion senaste månaden för att berätta vilken vän du interagerat mest med och som borde ta hand om dig när du är sjuk. Omtanke från vänner får oss att må bättre när vi är krassliga eller behöver piggas upp. ”Testet visar även antalet vänner du interagerat med, antalet interaktioner samt musik och filmer du helst konsumerar när du är sjuk. När omtanke inte räcker till för att må bättre – besök närmsta apotek. Gör testet på www.sverigesapotek.se/dinvaninoden

Filmerna bygger på humoristiska misstag kring egenvård för att få fler att besöka apotek.

/Johan Larsson

Annonser
Det här inlägget postades i #blogg100, Digitalt, Humor, kommunikationseffekt, Kreativitet, Rekrytering, Sociala medier, Värderingar, Vård, Video. Bokmärk permalänken.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s