Livet på en kommunikationsbyrå

Många har sett Mad Men, hört om Washingtons lobbyister eller sett mingelbilder från Almedalen. Men många undrar kanske hur livet egentligen är på Sveriges bästa kommunikationsbyrå? Det är floder av champagne, AW varje fredag och lyxiga kundluncher. Det är i alla fall det jag lägger upp på Instagram.

Den andra sidan av att arbeta på en kommunikationsbyrå är de sena kvällarna, tidiga mornarna och att man på nolltid förväntas bli expert på det mesta. Det är ett slitigt jobb och man är oftast slut efter de dagar som varit fyllda med kundmöten, workshops och rapportskrivande. Det är inte alls lika glammigt som flödet på min Instagram ger sken av.

En vanligt förekommande diskussion i kompisgänget är huruvida vi skulle välja samma utbildning idag om vi fick välja om. Ja. Utan tvekan. Så länge det tog mig dit jag är idag.

Slitigt och fantastiskt. Så skulle jag sammanfatta det.  Trevlig helg!

/Rebecka Berntsson Eskilstorp

Det här inlägget postades i #blogg100, Kommunikationsrollen. Bokmärk permalänken.

Kommentera

