Berätta vad du ger, inte vad du gör

En av våra stora utmaningar som kommunikatörer är att bevisa vårt värde; att visa vilket ”pang för pengarna” kommunikation faktiskt ger.

Medvetenheten om att kommunikation är viktigt ökar, och därmed också kraven på oss kommunikatörer att bevisa att det vi väljer att göra faktiskt får effekt. Vi måste bli mycket bättre på att visa vilket värde och vilket ROI vi kan leverera till vår uppdragsgivare.

Så vi kommunikatörer måste berätta mer om vad vi ger än vad vi gör: mäta, utvärdera, ta fram siffror, visa på effekt! Och sedan berätta om våra kommunikationsframgångar, högt och tydligt. För de finns, var så säker!

/ Katarina Gentzel

Det här inlägget postades i #blogg100, kommunikationseffekt, Kommunikationsrollen, Mätningar. Bokmärk permalänken.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s