Stadsbyggnadspåverkan i London tunnelbana

Detta inlägg tar vidare efter Hemmings inlägg igår.

Under en helg i London är intrycken många. Även om resan inte var inom jobbet är det svårt att stänga av sökningen efter intressant kommunikation runt omkring mig. Det är en ständigt pågående process.

Tunnelbanereklam är ju en klassisk bärare som vi på Gullers Grupp just nu nyttjar för att tapetserar Stockholms tunnelbanor och pendeltåg med. I London var det en kampanj som kittlade intresset till den grad att jag följde länken.

Gatwick

Snabb recap. London behöver bygga ut sin kapacitet att ta emot fler flygplan. Det står mellan flygplatserna Gatwick och Heathrow om vart en ny landningsbana ska byggas.

Kampanjen i fråga syftar till informera och skapa opinion för att Gatwick är det bättre alternativet eftersom det skulle gynna både miljön och framkomligheten eftersom Heathrow-alternativet innebär stora byggarbeten på den redan ansträngda M25 motorvägen.

Om denna information kan förpackas på ett sätt som engagerar London-borna sätter det press på politikerna vilket ökar sannolikheten att Gatwick får en ny landningsbana. Den som får med sig folket vinner kampen. Och smart kommunikation är verktyget.

Gatwick Obviously finns snyggt förpackad information och argument.

/Johan Larsson

Det här inlägget postades i #blogg100, Citybranding, Förändringsarbete, Från utlandet, Värderingar. Bokmärk permalänken.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s