Tunnelbanekampanj lyfter bostadsbristen

Du som bor i Stockholm har säkert sett vår nya kampanj för Hyresgästföreningen region Stockholm. Stockholms akuta bostadsbrist behöver lösas nu. Fler hyresrätter till rimlig kostnad är en förutsättning för att Stockholmsregionen ska fortsätta vara attraktiv för människor som vill jobba, studera och verka här.

hgf_stortavla_tbana_josefin
I kampanjen i tunnelbanan och på pendeltågen, låter Hyresgästföreningen region Stockholm tre personer berätta om hur viktig hyresrätten är både för dem själva och för deras verksamheter.

Genom en interaktiv karta på dittlivsboende.se och hashtaggen #härbormöjligheten kan stockholmare bidra med idéer och märka ut platser där nya hyresrätter kan byggas. Förslagen kommer därefter att presenteras för politiker.

Läs vad Dagens Media skriver om kampanjen.

/Johan Larsson

Annonser
Det här inlägget postades i #blogg100, Digitalt, Kreativitet, Sociala medier, Varumärkesarbete, Värderingar. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Tunnelbanekampanj lyfter bostadsbristen

  1. Ping: Stadsbyggnadspåverkan i London tunnelbana | Samhällsaktörsbloggen

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s