Inte alla längtar efter vårsolen

På dagens promenad runt Kungsholmen andades det vår. Jag möttes av kvittrande fåglar och ett myller av flanerade människor som dagen till ära ersatt sina vinterkängor med sneakers (även jag). Och solen värmde för första gången – Äntligen! Men alla verkar inte ha samma vårkänslor som jag och alla andra promenad-glada Kungsholmsbor. I linje med Lindhagensgatan, i början av Rålambshovparken gick jag förbi ett litet kafé. Jag har aldrig tidigare lagt märke till det, men idag var det svårt att inte vända blicken dit. I skyltfönstret och med stor gul text stod det ”SKANSKA  LURADE OSS!”. Jag blev självklar lite nyfiken varför någon viger hela skyltfönstret till just detta. Jag gjorde helt om med barnvagnen och gick dit. Väl framme fanns ytterligare information i form av blider och pressklipp från DN och Vårt Kungsholmen. Fiket som ligger i ett AA- läge, om man ser till antalet soltimmar, hade tvingats stänga. På en av rubrikerna i urklippen stod det: ”Vem vill fika i  50 grader?”.  på den andra stod det: ”52,1 grader inomhus – då fick kaféet slå igen.

Image

Tydligen har kaféinnehavaren en tvist med Skanska om att åtgärda värmen inomhus och situationen verkar inte vara löst. Tvärt om, den har eskalerat och nu är även media inkopplad. Ska bli spännande att se hur hur det hela artar sig. Tills dess. Njut av solens värmande strålar.

Det här inlägget postades i #blogg100, Bloggen och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

