Att vinna Årets Byrå gång på gång

Förra tisdagen. Stor glädje. Ännu en gång stod vi som segrare i Årets Byrå. Och det är inte konstigt att jag fått massor av frågor som på olika sätt rör sig kring hur vi gör för att gång på gång stå på prispallen.

Men att finna svaret är inte det enklaste. Det finns ju knappast ett svar… Men här är några!

Det handlar naturligtvis om att möta, och också, överträffa kundernas förväntningar. Detta kräver i sin tur att vår byrå har medarbetare som har förmågan att lyssna på behov, utifrån ett helhetsperspektiv ge förslag och genomföra dessa på bästa sätt.  Medarbetare som inte bara är mycket kreativa, analytiska, strategiska och grymt kunniga i kommunikation utan som också förstår den värld och de frågor som kunden har att hantera, bredvid de kommunikativa. Och som söker öppna och enkla samarbetsformer internt och med våra kunder. Det har vi och det är en absolut förutsättning – men det har ju säkert andra byråer också, som inte hamnar högst på pallen.

Personligen tror jag också att det handlar om att vi har bestämt oss. Vi som arbetar på Gullers Grupp har gett oss fanken på att vi ska vara den byrå som år ut och år in står på prispallen. Vi ska helt enkelt inte flytta oss därifrån. Det gör att vi ständigt pratar om resultaten i undersökningen Årets Byrå. Vi vet att vi behöver anstränga oss varje dag. Vi låter viljan att vara Årets Byrå prägla våra interna diskussioner om uppdrag. Vi utmanar varandra inför leveranser. Viljan att vara Årets Byrå leder till att vi gör riktade satsningar där vi har förbättringspotential. För några år sen hade vi relativt låga värden på vårt varumärkeskunnande och kunskap om digitala medier. Efter hårt jobb rankas vi idag som etta på dessa områden.

Och nu vet jag också vad jag ska ta tag i under det kommande året.

Vi ses nästa år! Må bästa byrå vinna!

/Annika Sjöberg

dsc_0862

Det här inlägget postades i #blogg100, Årets byrå, Digitalt, Varumärkesarbete. Bokmärk permalänken.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s