Hur lång är avskrivningstiden på en kommunikationsinvestering?

Ett aktuellt blogginlägg som Ulf Dahlqvist och Magnus Linde skrivit i samband med lanseringen av deras nya bok ”Reklam och PR som ger effekt”.

Inlägget argumenterar för att vi kommunikatörer måste ha bättre struktur och kontroll på vårt arbete för att kunna leverera värde till verksamheten. Annars kommer kommunikatörens roll att minska.

Då är det dags att ta reda på hur lång avskrivningstiden på en kommunikationsinvestering egentligen är!

Annonser

Om Ulf Dahlqvist

Ulf Dahlqvist är med sina 25 år i kommunikationsbranschen en av Sveriges mest erfarna varumärkeskonsulter. Ulf kom tidigt i kontakt med varumärkesarbete och grundade redan 1988 ett rådgivningsföretag som på sin kundlista hade flera företag som var föregångare inom varumärkesutveckling. Idag är Ulf partner och rådgivare på Gullers Grupp och har de senaste åren varit en flitigt anlitad varumärkesrådgivare även inom myndighetssektorn och bland kommuner. Han har bl.a. arbetat som kommunikationschef för Nyköpings kommun vars arbete inom city branding blivit uppmärksammat. Ulfs erfarenheter finns sammanfattade i de böcker han skrivit i ämnet kommunikationsstrategi och reklam. Den senaste har blivit omnämnd som Årets Marknadsföringsbok av Sverige Marknadsförbund. Ulf är en van föredragshållare och utbildare, med ett antal coachning- och mentorsuppdrag.
Det här inlägget postades i Bloggen, Det offentliga och näringslivet, kommunikationseffekt, Offentlig kommunikation, trender, Varumärkesarbete, Varumärkets roll. Bokmärk permalänken.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s