Svaga offentliga varumärken i webbranking

Svensk webb håller hög standard, den mår bättre än någonsin. Det skriver Internetworld som nyligen kom ut med en ny lista över de 100 bästa sajterna. Internetworld skriver att Sverige har kommit långt när det gäller e-myndigeter, innovativa och internationellt framgångsrika webbtjänster. I Sverige ligger vi även långt fram när det gäller e-handel och användandet av den sociala webben. Toppar listan gör Halens – Sveriges bästa Shoppingsajt. Halens är ett företag inom distanshandel.

De offentliga varumärkena hamnar längre ner på listan. Högst upp hamnar public service SVT på en fin fjärde plats. SVT har en bra sajt och den har blivit allt mer välbesökt bland annat för att fler personer väljer att titta på programmen i efterhand genom Play-funktionen.

Högst upp av kommunerna hamnar Stockholms stad på en 14:e plats. Försäkringskassan återfinns på plats 22 och blir därmed Sveriges bästa myndighetssajt. MFF- de nya svenska mästarna i fotboll har Sveriges bästa föreningssajt. Fackförbunden hamnar längre ner på listan och det bästa av dem är Kommunal som återfinns på plats 88.

Vad tycker ni om Internetworlds ranking? Rättvis?

Annonser
Det här inlägget postades i Offentlig kommunikation, Sociala medier och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s